25 Temmuz 2009 Cumartesi

ben susarım, sen konuş

Yanlarına yaklaşmaya çalışırım yıllardır. Onlarcasını gördüm. Renklerin ahenkle dans ettiği güzel tüylerine bakıp büyülenirsiniz, yaklaştığınız an gagasını çaçaron bir kadın gibi öylesine büyük açar ki ısırılmamak için geri durusunuz. Petshoplardaki hayvanların her biri sizi şirinlikle karşılarlar. Sanki ilk kez ve yalnızca size sıcak davranıyorlarmış gibi içiniz ısınır. Şefkat duygularınız körüklenir. Cebinizde paranız, evinizde bir kişilik yeriniz ve yüreğinize sığmayacak kadar sevginiz varsa satın alırsınız, bir nevi evlat edinirsiniz. Artık sizindir. Fakat kuşlarda bu kaygıyı göremezsiniz. Onlar gökyüzünün sahipleridir ve kafese kapatılsalar da ruhları daima özgürdür. Nerede olurlarsa olsunlar, kara canlıları gibi sizi satışa teşvik edecek oyunları sergilemezler. Farketmeniz için özel numaralar yapmazlar. Bir papağanın ya da bir kuşun gözünde bugüne kadar görmediğim teslimiyet arzusunu bir kuşta gördüm bugün.

İşte bugün dönüm noktasıdır ömrümde. Bugün özeldir. Unutmayacaklarımın arasına işlediğimdir...

Yanına yaklaşıyorum ürkekçe. Bembeyaz tüylerinin bir kısmı dökülmüş, yaşlı bir adamın kafasının tam ortası gibi göğüs kafesi. Seyrelmiş, neredeyse tamamı açıkta. Atan kalbini ince derisinden görebileceğim neredeyse. Isırır mı diye soruyorum. Yok diyorlar. Temkinli davranıp önce bir parmağı kafese daldırıyorum. Korkuyor. İkinci parmak hamlesiyle gagasına dokunuyorum. Başını öne eğiyor. Küçük bir kedi gibi okşayışlarıma izin veriyor. Sevdiriyor kendini. İşte o an, hayatımda ilk kez bir papağanı öpüyorum. Dudaklarımı kafesin tellerine dayıyorum, kafasını dudaklarıma yaslıyor. Geri çekiliyorum, gitmiyor. Bir tane, iki tane derken üçüncü kez öpüyorum pamuk tüylerinden.

Bir şeyi sevdiğim zaman yanından ayrılırken zorluk çekmişimdir hep. Fiyatını soruyorum çok pahalı. Sevmek sahip olmaya yetemiyor maalesef.

Keşke benim olsaydı diyorum. Öylesine severdim ki, bildiğim tüm kelimeleri öğretirdim. Sonra ne güzel karşılıklı konuşurduk...

Bu ne güzel bir gündür... Gönül sazları tıngır mıngır çalınır... Bir kuşun dökülse de tüyü, kelimesi yine de sevilesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder