4 Şubat 2010 Perşembe

sulak alanların bereketi

2 Şubat Dünya Sulak Alanlar günüydü. O gün buraya birşeyler yazasım vardı ki çeşitli sebeplerden ötürü çorak kalan kelimelerimle uykuya yenik düştüm. Uyuyunca geçer sandım. Sulak alanları es geçip unuturum dedim. Olmadı, beceremedim.

Beklenti oluştuğunun farkındayım ancak sulak alanlarla ilgili bir yazı yazmayı düşünmüyorum. Sulak alanlarımızın bereketi insanımıza ne kadar yansımış, hangi illerin insanı daha sulak ona bakalım istiyorum.

Guinness Rekorlar Kitabı'na, 2 metre 46.5 santimlik sulaklığıyla, dünyanın en uzun insanı olarak girmeyi başaran (bu girişlerin çoğu başarılı mı değil mi ayrı bir tartışma konusu) Sultan Kösen ilgi odağımız. Mardin'i çıkardığı yiğit kişiden ötürü üst sıralara taşıyabiliriz.

Tanıdığım Egelilerin neredeyse tamamı uzun boyludur. Akdenizliler de öyle. İç Anadolu'ya kaydığımızda ise boylarda düşüş oluyor. Balkanlardan gelen soğuk hava ve yağış nedeniyle Trakya tümden göklerde. Sulak alanlara yakın olan kişilerin yapılı ve gelişkin olduğu kaçınılmaz gerçek gibi.

Şimdi başka birşey düşünüyoruz. Türk insanı diğer ırklara göre kısa. Erkeklerde de haliyle buna uygun deyişler peyda olmuş. Uzun kadın sokakta, kısa kadın yatakta iyi gider diye. Bu düşünüş züğürt tesellisi anlayışından doğan bir yanılsamamıdır? Gerçekliği konusunda araştırma yapmış kişilere başvursak, daha başka hangi konuları araştırmamız gerektiğimiz konusunda fikriniz var mıdır?

Neyse konu fazlaca sulanmadan ayrıca bir başlık açıp şu uzun ve kısa kadın meselesine giriş yapalım.

İlle de sulak alanlar hakkında bilgi edinmek isteyen varsa, buyursun burdan;
http://www.milliparklar.gov.tr/bolumler/dkoruma/kbab/pylsm/transfer/arsiv/sanedir.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder